Változások

  Megveszed az autódat. Nevedre iratod, befizeted a teljesítményadót, kötelezőt, méregdrága üzemanyagot tankolsz, az utak járhatatlanok, a parkolás csillagászati és cserébe nem kapsz semmit, de még ezt is lenyeled ha élvezheted az autódat. Gurulhatsz, vagy épp kicsit tempósabban kanyarogsz valamelyik hegyi úton. Tökéletesen mindegy hol és milyen formában, de élvezed amiért megdolgoztál. Megvalósítod az elképzeléseidet, hogy egyedi legyen, és amikor már kezdesz elégedett lenni, az első rendőri intézkedés után mindez szertefoszlik.  Igen ez Magyarország most.

  Egy esti autózás alkalmával szembesültem ezzel igazán, amikor egy rutin ellenőrzés alkalmával kaptam az arcomba egy olyan kérdést, hogy a felnikről átépítési engedély be van jegyezve a forgalmiba?

Mondanom sem kell ledöbbentem. Egy közel 30 éves E30-al gurulgatok szabadidőmben, amire mertem 16-os kerekeket felrakni. Mondhatni szerencsém volt, mert kiegyeztünk egy biztonsági öv hiányában és elköszöntünk egy 10.000 Ft-os csekkel a kezemben. Akkor ez még nem is volt annyira zavaró, csupán felhúztam a szemöldököm, hogy most tényleg ez lesz mostantól?

Aztán találkoztam a következő esettel, amikor egy még tanuló barátom vett magának egy Trabantot, amit egész egyszerűen rommá ültetett és így aratott sikert a találkozón. Hazafelé pedig új rajongókra tett szert, akik mindjárt 9-en akarták megbüntetni síkosító nélkül. Az eset végén forgalmi elvételtől kezdve a szigorítotton át, a több százezres  büntetésig minden verzió előkerült, amit kénytelen-kelletlen csendben végighallgatott, tudván, ha ekkora tétel lesz a bírság inkább börtönben leüli, mert pillanatnyilag nincs rá elég pénze, hogy kifizesse, az autót pedig leadja a bontóba. Aztán az eset jól végződött. egy 25.000 Ft-os bírság, mert rongálta az aszfaltot(!!!!!), és egy ejnye-bejnye lett a vége.

Tegnap pedig ismét kaptam egy képet amin egy Hondáról hullott porba rendszám. Tény, hogy az autó elég feltűnő jelenség, és a Hellaflush érzés a dőlt kerekekkel a laikusok számára érthetetlen, de az autó meg volt építve és biztonságos, hétköznapi használatra alkalmas. Csak éppen a hazai törvények nem igazán engednek semmilyen átalakítást és így bizony ami egyedi, az megy a süllyesztőbe!

És akkor eljutottunk arra a pontra amikor felmerül az olvasóban a kérdés: Akkor miért nem papírozod le burnyák?

Nos a jelenlegi helyzet az, hogy valójában semmit nem tudunk hivatalossá tenni, mert itthon senki nem vállalja a felelősséget egy bejegyzésért sem. Több kört futottam a témában és szakértők mondták ezt. Innentől pedig, hiába a TÜV papír, ha a kutya sem fogadja el és bizony a hazai Zay utcai mindenhatóknak, akik még 120-as Skodán nevelkedtek a Német papír csak seggtörlésre alkalmas papírfecni.

Innentől pedig bezárult minden ajtó. “Gépkönyveztesd le aztán jól van.” Csak épp senki nem tud pontos összeget mondani és valljuk be, akinek mondjuk egy 2-es Golfja, vagy hasonló idősebb autója van, nem valószínű, hogy ki bírja fizetni ezeket a költségeket. Sokan hobbiból építgetik autójukat. Van aki évekig kuporgat rá, vagy hónapokig egy alkatrészre, és miután megvan, beszűkült segglyukkal kell vezetni, mert amint meglátunk egy rendőrautót, azon kattogunk, hogy lesz-e elég pénz nálunk ha épp kiszednek a sorból.

   Jó lenne, ha olyan emberhez is eljutna ez az írás, aki esetleg tud normális választ adni a problémánkra, mert lassan jobban büntetik az ültetett autót mint a az emberölést. Jó lenne ha lenne egy megoldás. Mondják azt, hogy kell X aláírás egy törvénymódosításhoz, mert biztos vagyok benne, hogy ha mondanak egy összeget a forgalmiba bejegyzéshez, a nyugalom érdekében inkább beíratunk minden módosítást és akkor egy kiegészítővel kevesebbre jut pénz, de nem kell remegni ha találkozóra indul az ember.

 

                                                                                                                     Attila

57 thoughts on “Változások

  1. Sajnos itthon ha még be is szerzel minden engedélyt akkor is rengeteg pénz (típusidegen motort is be lehet építeni közhiedelemmel ellentétben viszont körülbelül 160ezer forintba kerül az összes mérés, papír és adó), ha olyan lenne a forgalmi mint német országban hogy minden szart beleírnak egészen biztos vagyok benne, hogy itthon is aprópénzért lehetne minden kukacoskodásnak lehetőséget adó apróságot beíratni a forgalmiba (persze ez azoknak azért gondot okozna akiknek minden héten más méretű felni/gumi kombináció van az autó alatt).

  2. Azt hiszem, hogy még mindig elég kicsi a létszám és halk a “sereg”. Amíg nem érjük el a kritikus tömeget és nem lesz elég a lobbink ahhoz, hogy a szabályozást olyanok csinálják akik értenek hozzá, addig csak mindenki megpróbál egy-egy ellenőrzés elöl elsunnyogni. ÖSSZEFOGÁS! Különben továbbra sem lesz például a “fekvőrendőr” szabványosítva. Ahelyett, hogy a forgalmat lassítaná, inkább a gépeket rongálja. Nézzetek utána, hogyan készül ma gagyiországban fekvőrendőr. Kikészültök.

  3. Szerintem ha lenne elegendő aláírás például, akkor sem tennének semmit. Nem lenne kiket mégjobban lehúzni. Az autósok magyarország fejőstehenei, ebből az országból menekülni kell!

  4. Kész vicc ami itt folyik! Az lenne a legjobb megoldás ha a TÜV papírt hivatalosan elfogadnák. Tényleg aláírást kellene gyűjteni minden találkozók alatt, ha az nem használ akkor tömegesen autókkal megjelenni a parlament körül és ott demonstrálni.

  5. Szerintem irni kell egy peticiót és nagy autós találkozókon aláiratni akivel csak lehet , elég sokan vagyunk és elég sok embert megkeserit ez a dolog . Sokan azzal a ténnyel is ki tudnánk egyezni ha a kocsi átalakitását le lehetne papiroztatni vagy elfogadnák a bemutatott engedélyeket , mint jelen esetben a TÜV . Nem kellemes ugy autózni és “élvezni” az autozást hogy rengeteg törvény gátat szab ennek . Mi nem a szabályok ellen vagyunk , szivesen betartanánk azt ha lenne rá törvényes mód és járható út anélkül hogy megbüntetnének minket lépten -nyomon . Volt itt is a városunkba rá példa hogy olyan nemzetiségüket akartak beköltöztetni akit nem szivesen látnánk és az egész város összefogott és alá irást gyüjtött , végül elfogadták és nem jött létre az elképzelésük . Ha mi autosok nem lennénk akkor nem lenne bevétel se mert én és más se azért fizet annyi adót a gépjárművére.

  6. Ez most komoly?? 🙂 Mindenki aki ilyesmivel foglalkozik pontosan tudja, hogy mit vállal az első alkatrész kicserélésekor.
    “Aki kurvának áll megbasszák!!”
    Ha ennyire félsz a büntetéstől, akkor válassz olcsóbb és legálisabb hobbi pl. gyűjtsél bélyeget. Mielőtt nagyon megsajnálnálak, azon kéne kicsit elmerengeni, hogy a közel 30 éves e30 amivel gurulgatsz a városban, gyalogos védelmi szempontból a 25cm-t kilógó rózsaszín vonószemmel nem mondható biztonságosnak.
    Korodnál fogva bizonyosan bölcsebb vagy mint én és mint gyakorló apa, gondolom szereted a családod ezért különösen elszomorít, hogy a biztonsági öv használatra a rend őrének kell felhívni a figyelmedet.
    Nem véletlenül vannak a szabályok, de ha én mégis úgy döntök, hogy megszegem őket akkor vállalom a következményeket és akárhányszor büntetnek meg akkor is vissza fogok menni az útra, mert én is ezt szeretem akármilyen meglepő, viszont nem sír a szám a nyilvánosság előtt, hogy “én szegény megbüntetett szabályszegő”… 😦

    • 1: Be voltam kötve, de ez volt az alku.
      2: Nem lóg ki 25 centit.
      3: Nem használom mindennap, ez csak hobbiautó és elhiheted, ha lenne normális módja, hogy lepapírozzam a dolgokat, megtenném, mert nem szabálytalankodni akarok. Csak épp az olyan szélsőséges helyzetekre szeretném felhívni a figyelmet, amikor némelyik gép jobbá, biztonságosabbá van téve és mondjuk egy jobb fékrendszer miatt veszik el a forgalmit, esélyt sem adva hogy hivatalossá tedd.
      Nem kell sajnálni, nem szorulok rá.
      Számítottam ilyen véleményre is és ezt is elfogadom. 🙂

      • 1: Miért alkudozol a rend őrrel ha nem követtél el semmit?
        2: Akkor csak 20cm (de majd titokba lemérem). A lényegen nem változtat, hogy ezzel nem tetted se jobbá se biztonságosabbá.
        3: Ha annyira nem szeretnél szabálytalankodni akkor nem is tennéd, de mégis rendszeresen megteszed.
        4: Soha nem halottam olyan esetről, hogy azért vették volna el a forgalmit mert jobb lett a fék… 🙂 Láttál te már rendőrt a porba térdelni hogy a féket nézegesse?? 😀
        Mert mindenki azért épít autót, hogy jobb és biztonságosabb legyen…
        Én is szabálytalankodok, de írok róla egy cikket. Ez egy olyan téma ami márkától, nemtől, nemi beállítottságtól függetlenül nagyon sok embert érint és nektek nagyon jó reklám.
        Kívánom, hogy legyen sikeres a petíció mert azzal, hogy ezt megírtad még semmit nem értél el.

      • 1: A 16 felnikről kérte az átépítési engedélyt, mint ahogy leírtam.
        2: Ne titokban mérd le, inkább találkozzunk és hozzál centit 😀
        3: A szabálytalankodás elég érdekesen jön le ebben az esetben, de szerintem ezen a részén kár vitatkozni.
        4: pedig bizony volt olyan eset, hogy a nagyobb féktárcsa miatt nem engedtek át műszakin autót. Tény, hogy az nem rendőri intézkedés volt, de a lényegen nem változtat semmi.

        Reklám…. Jinbának is elmondtam, hogy bevételem nincs ebből az egészből, tehát azon kívül, hogy egy csomó ember látja, más hasznom nincs belőle. A baráti körömben történt felesleges basztatások miatt írtam le a gondolataimat. A saját autóm dolgaival tisztában vagyok köszönöm!
        A lényeg pedig ezek szerint nem ment át. De hagyjuk is. Mint sok embernek a környezetemben, szúrja a Te szemed is valami, de megmondani rendesen Te sem akarod/mered tökmindegy. Soha nem bántottalak Téged sem, de a támadás meg beszólogatás jól megy. Nincs is ezzel baj. Lehet köpködni, aztán majd egyszer csak kiderül mivel ártottam Neked és barátaidnak. :-*

      • Volt. Még mindig meg is van csak már nincs lent, de még lesz. Sőt imádtam nagyon hiányzik is az hogy lent van, de nem lepődtem meg amikor a rendőr megkérdezte: “Tudja miért állítottam meg??”. Fizettem és mentem tovább mert autózni szeretek.

      • Bármikor vállalom a véleményem szemtől szemben is akár. Az elmúlt percekben a saját véleményem írtam le mint Haraszti Máté és semmi köze nincs ahhoz, hogy egy barátomnak segítek az FF-ben.
        Semmiféle személyed elleni előítélet nincs bennem sajnálom ha ezt félre értetted. Én a cikket elemeztem amit úgy gondolom nyugodt szívvel tehetek.
        Én sem bántottalak téged, de ha netán mégis akkor nem állt szándékomban.
        Úgy gondolom egy jó vita segít megoldást találni olyan hibákra a rendszerben ami neked vagy nekem nem tűnt volna fel. A kritikából lehet, sőt kell tanulni, mert a negatív vélemény is vélemény.

      • Hagyd már ezt a palit mert kikészülök amiket ír. A nagy törvénytisztelő. Na haggyuk már!!!!!!!!!!!!!!

      • Egész nap láttam, hogy megosztogatják a srácok ezt az írást.
        Különösebb kommentárt nem akarok hozzáfűzni, már leírták itt helyettem, amit gondolok, parttalan vitákba pedig nem akarok belemenni, 15 éve koptatom az aszfaltot, megesett, hogy komoly, becsövezett, versenyautóval és más “épített” géppel, ahogyan évekig széria autókkal is. Tudom, mit beszélek.
        Egy apróságot jegyeznék meg: a cégem neve olvasható a hozzászólások között, elég negatív kontextusban, ami igaztalan, hiszen sem a cégem, sem a rendezvény nevében semmi negatív megnyilvánulás nem történt, sem itt, sem máshol, SOHA.
        Máté is és én is privát, magánemberként formáljuk a véleményünket minden esetben, itt most hivatalos formában teszem.
        Tisztelettel kérlek, kérem a Backyard Garage vezetőségét, töröld/töröljétek a cégem – FF, FritzenFest – nevét és minden ezt negatívan érintő, jogilag aggályosnak tartható megnyilvánulást.
        Köszönöm.
        Zolo

    • HM ne haragudj, h bele szólok vagyis inkább negatív kritikát gyakorlok én is, csak én inkább a te kommentárodra. Te biztosan nagyon jól ismered a jogszabályokat ha ilyen magabiztosan dobálózol nagy szavakkal. A magyar jogszolgáltatás és rendőri intézkedésekben is nagyon otthon vagy… Azért el kéne gondolkodni h ha te ennyire tele vagy h csak nyugodtan dobálod ki a pénzt az ablakon helyszínbírságra vagy feljelentésre vagy éppen NKH vizsgálatra másnak nem biztos h telik erre. Ennek ellenére szereti az autóját és arra költi a pénzét. Te teljesen meg vagy elégedve a helyzettel Magyarországon akkor te nagyon vak vagy nagyon gyenge személyiség lehetsz de a kezdeményező emberekben nem a nyilvánosság előtti sírást hanem inkább a kezdeményező jobb irányba mutató szellemet kéne nézni. És pont az ilyen hozzá állás miatt amilyen a tied (csukjuk be a szemünket és kussoljunk) tartunk itt az országban. Szabályszegő. Az írásodon alapvetően látszódott a minősíthetetlen és nem építő jellegű kritika megfogalmazása. gondolkodni kéne. Ezzel csak magadat égeted be. Egyébként persze szerintem ez nem teljesen jó cikk de hétköznapi nyelven érthetően példákkal alátámasztva próbálja megfogalmazni egy rendszeri problémát ha te úgy gondolod minden fasza itt akkor sajnálom a szűk látókörűséged és elvakultságod valamint honfiatlanságod. Remélem építő kritikának veszed te is.

  7. A megoldás szerintem globális összefogás de itt nem egy autós talinyi emberre kell gondolni nem egy klubra nem egy maréknyi emberre hanem, hogy Magyarország Autósai Fogjatok Össze!!!! Mindenki senki ne hallgasson nem hiszem el hogy 200 000 Magyar autós nincsen akinek lehet nincs pénze már mert rommá fizeti magát de van akarata és van benne összefogás bátorság.Emberek Magyarok vagyunk szedjük már össze magunkat az ország minden szegletéről gyűjtsünk aláírást és ha kell álljunk ki magunkért. Ami minden más európai államban vagy világszerte elfogadott bevizsgált biztonságos azt nem használhatod és nem elfogadott itthon. Mikor módosították erre vonatkozó Köhém rendeleteket? Mikor készült hát elmondom 5/1990 és 6/1990 rendeleteink száma amik tiltanak nekünk átalakításokat na akkor emberek 23 éve írták. És a Kresz ???? 1/1975 mikor volt az emberek? Hogy tudunk élni 2013 ban ilyen ősi szabályok alapján? Az összes TÜV vizsgálattal rendelkező alkatrész beszerelhető legyen az FIA által kiadott és bevizsgált termékekkel lehessen felszerelni az autókat. Ami a verseny szériában biztonságos az az utcán nem az? Beteszek egy verseny ülést vagy biztonsági övet ami mondjuk homológ vagy csak legyen bevizsgált termék és az átalakítás? A saját életemet nem védhetem meg? Alkotmányos alap jogom az élethez és egészséghez való jog. Védjem az egészségemet egy szar 3 pontos szarral ami eltöri az összes csontom vagy kinyír, vagy nyomódjon rám a szar ülés amit a gyár bele rak a kocsiba és kitöröm a nyakam a fejtámla miatt? Ne rakjak jobb futóművet alá hogy legalább alkalmazkodhassak a magyar utakhoz mert nincs olyan gyári futómű ami bírná ezeket a szar utakat. Fogjuk össze legyen az Bmw-s VW-es Hondás vagy akármi más márka szerető autó kedvelő ember fogjunk össze! 10 -20 ember semmire nem elég.
    Magyarország Autósai Fogjatok Össze!
    (remélem nem baj h ide írtam le véleményem) Üdv Joey

  8. Az a baj hogy a kormány már nem tud több adót bevezetni így az autó tulajdonosokon vasalja be a többit!! Ezért nem hoznak olyan törvényt hogy nekünk autósoknak könnyebb legyen. De a kormány mászkálhat kék villogóval akár ok nélkül is mert a rendszámuk DT-vel kezdődik. Köszönjük Orbán Viktor

  9. Össze kell fogni elég sokan vagyunk nem egymás vérét szivni vw , honda , tdi , bmw csoportokban klubbokban mert ez mindenki érdeke aki szereti az autóját , a vezetést bármit és szereti szépiteni épitgetni . Nem fogok elmenni az országbol azért mert vannak ilyen f***ok ide haza és ez a törvény . Csak a birka türi el hogy vezessék , szemellenzővel járkáljon mindenki . Csak azt tudják lehuzni aki hagyja is . Vagy épited és megbüntetnek , vagy elnyomod magadban ezt a vágyat és beállsz a sorba . Nekem is volt ilyen épitett autom de meguntam a folyamatos ” félelmet” a büntetéstől . Sajnos pár ember kevés ehez .

  10. Erdekes hozzaszolasokat is olvastam itt. En kb a modszervaltas ota varom, hogy kikopjanak a megfelelo helyekrol ezek a maradi szocimaradvanyok de sajnos egyre jobban azt latom, hogy ezek nem akarnak elkopni. Egyszeruen hihetetlen, hogy egy emberke fogja a kis szaros trabikajat es elkezdi tuningolgatni. Ultet rajta, nem porba, tuningol egy picit a mocin, feltesz tarcsafeket, hogy meg is tudjon allni, ha arrol van szo, aztan az elso talalkozasnal a kozeggel bizony el is veszik a forgalmijat meg adnak neki egy idopontot, hogy akkor pontosan mikor is varjak a KPM-nel egy kis muszaki vizsgalatra. Persze bunti is van az idopont melle. Az atalakitasok csakis elonyere valtak a jarganynak de ez senkit nem erdekel. Lepapirozasra esely sincs sajnos. Hihetetlen ez az orszag ugy ahogy van. Elvileg a regi rendszerbe volt az a szokas, hogy a kuloncseget uldoztek. Nem is nagyon volt divat abban az idoben az ultetes sem. Ennek a rendszernek vege van mar papiorn jo ideje. Itt lenne az ido, hogy atgondoljak a dolgokat es teret engedjenek olyan dolgoknak az iletekesek, amikre igeny van. Nem is ertem, mivel ebbol is lehetne bevetelt generalni olyan bazisok felallitasaval ahol az ilyen atepitett kocsikat vennek tuzetesebben szemugyre. Persze korrekt modon.

  11. Én csak annyit mondok hogy amíg nincs a feltétel biztosítva hogy lepapírozzuk az autónkat addig mire fel büntetnek?
    Mi az hogy terveztessem meg egy Magyar mérnökkel azt amit már egy erre specializálódott, ezzel foglalkozó,ezt tanult mérnők megtervezett????
    De sajnos hozzá kell tenni azt is hogy anno ha egy ültett ladát vagy trabit megláttak egyböl kiszedtek a sorból, de ha egy “nyugati” autót alakítottál át fogalma nem volt a rendőrnek róla hogy abba mi is van!
    Volt rá precedens hogy a Fiat Ritmo-t nem engedték át műszakin mert a régi 1lámpás széria volt és rátette valaki és arra hivatkoztak mert megváltozott az autó külseje!!!!!
    Ez sem volt normális és nem nagy változtatásról beszélek még is így volt!
    De 2013-basokmindent lehetne, de nem érdekük azoknak akiknek ez dolga lenne!
    Ezt nem vesszük át nyugatról csak azt amivel kaszálni lehet!
    De azért tegyük hozzá azt a részét is hogy egy trabantot ha leültetsz azt nem tudod máshogy csak hogy veszel ki a laprugóból és ezt azért senki nem fogja lepapírozni senkinek!
    De ha veszek egy akár TA tecnics futóművet az Ibizám alá azt meg vagy 2-300 000Ft mire beíratom a forgalmiba!
    Na ez a gusztustalan része!!!

  12. btw a TÜV papirt itthon már elfogadják csak arról nem írt még senki, hogy mit kell megtennie egy műhelynek, hogy kiállíthasson ilyen termék beszereléséről egy hivatalos bizonylatot!(?)

  13. Tegnap éppen felhoztam ezt a Hondás kollegának. Semmiből nem telik egy aláírás gyűjtés kezdeményezése, avagy a rádióban való bemondatás ennek térnyerésérőkl. Az internet világában órák alatt össze lehet szedni sok száz olyan embert, aki esetleg így járt, vagy így fog járni.
    Hogy mit lehet egy aláírás gyűjtéssel elérni? Az kiderül. És ha ülünk a fenekünkön? Ha hideg a kő, akkor aranyeret..
    Nem offolásként, de személy szerint “egy nagyratisztelt ember szavaival élve a zorros márkával” nap mint nap azzal találkozok, hogy az úgynevezett “tunerek és powerwk” márkatáborai csak egymást nyírják, s ha valami történik a másikkal, inkább kiröhögik, ahelyett, hogy tolna egy segítő jobbot.. Természetesen egy-két baráti kört kivéve ebből..
    Ameddig az nem változik, hogy a magyar nép mekkora egy ökör, s csak a maga malmára akarja hajtani a vizet, addig mindig lesznek olyan emberek, akik ezt ki fogják használni…

  14. üdv.
    én egy 46!éves mercit hajtok.szolid/-6cm/ültetés 18-as kerekek.ezeken kívül minden gyári és vadonatúj az autón.fékek,fütómű,kipufogó rendszer stb….kérdem én ,hogy miért nekem kell bűnhődnöm,mikor pénzt és időt nem kímélve építettem fel álmaim autóját több mint 1 év alatt.miközben az utakon egyre több,a műszakin némi kp ellenében szabályosan áttolt autó közlekedik.én kérdeztem rendőrt,kpm-es vizsgabiztos urat,okmányirodai ügyintézőt,de mind hiába.senki se tud semmi konkrét információval szolgálni.akkor hogy is van ez?én gyűjtenék aláírást, legalább amiatt,hogy legyen lehetőségünk hivatalossá tenni az elképzeléseinket.

  15. Magyarországon nincs autós érdekképviselet ( a Magyar Autóklub nem az). Miért? Mert az emberek nem foglalkoznak eléggé a témával. Kinek jó ez? Az államnak. Ha lenne valós, tevékeny és hatékony autós érdk., nem: lennének botrányos állapotban az utak, lenne ilyen gusztustalanul költséges egy autó névre íratása és üzemben tartása, lennének ilyen mértékű szabálysértési és parkolási bírságok, ésatöbbi.
    Tehát miről szól ez az egész? Igen.. a pénzről. Mi fizetünk, egyre többet, egyesek pedig egyre többet nyelnek be, nekünk pedig mindig xarabb.
    Ez pedig így is folytatódik, amíg valami radikál nem történik.

  16. Amerikában is papírokkal lehet csak ültetni, de csak egy bizonyos mértékig, mert alatta balesetveszélyes az utak miatt. Az alacsonyabb járműveket csak zártpályán lehet.

    • Ez így van, volt szerencsém kint járni, az autópálya-rendőr terepjárónak az ablakai olyan sötétek voltak mintha leFÉNYEZTÉK volna őket(nálunk a szerv elmagyarázta hogy kaparjam le a sötétítést mert a zebrán a kisfiú nem tud szemkontaktust teremteni velem mint sofőrrel hogy átengedem-e vagy sem(érdekes akkor usában ilyen elő sem fordulhat ugye?)), a rendszám? az nem az autódra szól hanem a NEVEDre, így lehet életed végéig egy rendszámod mind az 1x-re 6 autódon csak a vizsgaplakett virítson a szélvédőn, vizsgán senkit nem érdekel hogy 16dból hegesztetted össze vagy xy motor vagy fék van alatta stb-stb….hazafelé eltűnődsz ezeken a k..vajó dolgokon és a végén arra lyukadsz ki: europa phujjj….

  17. De Srácok, ha a politikusok okosabbak lennének, nem kellene minket a bírsággal lehúzniuk! Csak ostobák, és nem látnak tovább a bírságnál.
    Baráti körben többen vannak (vagyunk), akik kuporgatunk, aztán nem merjük rákölteni az autóra, mert félünk a cseszegetéstől. A pénz megmarad.
    Nem jut el az Állambácsihoz.

    De ha engednék – mint pl Angliában – a tuningot, átépítést, ezek a pénzek bekerülnének a gazdaságba. Megvennénk a cuccokat, áfát fizetnénk, az eladó pedig társasági adót és iparűzési adót.
    Ha mi nem tudjuk beépíteni a cuccokat, keresünk gumist, szerelőt, hifist, stb. Aki szintén számláz, ami után a vállalkozó ismét megfizeti az adókat.
    És mindenki jól járna. A tuningcuccok fogynának, élénkülne a piac, bizonyos kiszolgáló szektorok felélénkülnének – mi pedig boldogan használhatnánk az autóinkat.
    Az államnak pedig befolyna az áfa, társasági adó, iparűzési adó. És nem kellene bírságolni, hogy mindenki UTÁLJON MÁR ITT ÉLNI!

  18. vesélyesen átalakított autók mi? Magyar utakon minden autó veszélyes, ha megcsinálnák az utakat ültetéssel se lenne gond.
    inkább erre kéne gondolniuk.

  19. Nem tudom milyen lehetőségek online aláírásgyűjtésre, van-e értelme egyáltalán, ha valaki körbejárja a témát és van némi remény a dologra segítek megvalósítani.

  20. Szervezzünk tüntetést!!! Más megoldást már nem látok! Rengetegen vagyunk, ha kell elkeríthetjük egész Pestet! Ha csak morgolódunk külömböző fórumokon, nem fog figyelni ránk senki! Hallják hát meg a hangunkat egy egész országra kiterjedő tüntetéssorozat keretében!! Lássuk mennyien vagyunk, és meddig hallatszik el az autóink hangja!!

  21. Nekem van egy Vento-m és volt alatta pár igen szép és kényelmes papucs ET25-ös Kicsit kilógott, úgy voltam vele hogy a német testvéreknél nem probléma mert ott inkább dicsérik mint sz…..-ják az embert aki átépítette a gépét. Le is van ültetve 10cm-t. Egy szokványos közúti ellenőrzésbe botlottam, ahol rögtön ki is szúrtak. Az első kérdés nem az volt hogy jogosítványt forgalmit, hanem a felni és az ültetés papírjait kérte, nem tudtam neki semmi papírt adni ezekről, már azt hittem hogy forgalmi ugrott amikor a 2 rendőr félrevonult beszélgetni egy kicsit, amikor vissza jöttek 60.000-re büntettek. Haza értem rögtön vettem is le a kerekeket, visszaemeltem a gépet, mert addig amíg szarakodnak az emberrel addig nem is fogok semmit sem visszarakni rá! Szóval itt már nem lehet nyugodtan építeni, alakítani, csinosítgatni mert azzal indokolták egy oldalon hogy az ilyen autók ÉLETVESZÉLYESEK!!! De kérem szépen! Hamarabb feldobom a talpam egy gyári autóban mint egy NORMÁLISAN átépített gépben!!! Nem a papír teszi az autót!!! Lassan már minden egyes csavart bele kell papírozni az autónkba, és csodálkoznak hogy mennek innen el külföldre!!!! Ha ez az állapot marad akkor én is megyen Németbe mert ott szabadon építheted az autódat tetszés szerint!!!! Ezért ha van vagy lesz olyan nyomtatvány ahol aláírást gyűjtenek a tuningolás érdekében akkor Rám lehet számítani!!!

  22. Sziasztok! Én csak azt nem értem,olvasva a kommenteket,ha az átalakított autó nem alkalmas a törvényhozó szerint közúti közlekedésre,nyáron miért engedik be az országba a német átalakított autókat a feszített gumiikkal,meg a szekér méretű felniikkel,valamint a körbefóliázott ablakaikkal!? Ott kellene állni a határon a Kpm-nek,és visszafordítani! Melyik balesetveszélyeseb? Ha adott egy 18 centi széles és 12 centi mély gödör,abba belemenni 16 centi széles gumival,vagy átsiklani felette 19-20 centi szélessel….? Üdv: Roberto

  23. Halóó itt most nem csak a Golfokról meg a Bmw-ről kéne beszélni! Be vallom Ladás vagyok! ránk is ránk vannak állva sőt nem kicsit!! És nem csak az ültetésről van szó,mert ott a kipu alufelni miatt kagyló ülésért hopp repül a forgalmid! Könyörgöm mért nem fogunk össze?? hogy X alá írás hopp valami változtatás lenne mert ez így nem jóó!

  24. Ebben az egészben az a legroszabb hogy a fele kamu! :)egy felniért még senkit nem keféltek meg ha csak nem vágtad össze a kasztnit mert akkora.az ültetés.hát igen ez vitatéma lesz mindig mondjuk nem ugy kell lerakni a kocsit hogy kátyukaparo legyen:)egy szimpla 45ös ültetéssel is szép egy kocsi és egy rendőr nem nézi,bár az már rég rossz ha csak attol szép:) ami ugy kezdődik hogy golf azt meg vagy hagyd meg gyárira vagy ha rommátéped akkor meg visel a következményeit….külföldön sem engednek sokmindent…ezt el kell felejteni hogy németeknél osztrákoknál ilyenolyan kultusz 🙂 csak itthon látsz összemokerolt dizelmatyikat:)

    • Örülök, hogy ennyire képben vagy a témával kapcsolatban, de bizony saját tapasztalat a felnis sztori. Mindenesetre, sok változásra nem számíthatunk, ha pedig mégis, akkor olyan összegekért vagy feltételekkel, hogy lehetetlen lesz megoldani. 😦

  25. A kommentek érdekesebbek mint maga az iromány. Mindenki más szemszögből nézi ezt az egész helyzetet. Vannak a tudatlan tuskók akik csak azt látják, hogy a rendőr csak büntetni akar, aztán vannak olyanok akik azért elgondolkodnak a másik oldal álláspontján is.
    Az autó mint olyan tárgy egy engedély köteles, szigorú szabályok közé szorított jószág hiszen emberélet kioltására, és tetemes vagyoni kár okozására képes. Ezt sokan elfelejtik.
    A felniért valóban lehet büntetni, de miért is? Vegyük a barátod trabantját. Feltesz rá egy 20″os felnit. Mindegy, hogy hogyan ezen most ne okoskodjunk. A trabant tengelye, felfüggesztésre nem ekkora/ ilyen terhelésre van méretezve. A 20″ os felninek jelentősen nagyobb a súlya perdülete, a fékrendszer is nehezebben birkózik meg vele, és a felfüggesztésre gyakorolt csavaró erejéről már nem s beszélve. A kormányművet is elég szépen kicsinálja hosszútávon, hiszen nem ugyan az kimozdítani egy 20″-os kereket a perdületéből mint egy 13″-ost. Ha eltörik emiatt valamelyik gömbcsukló és a delikvens a körúton letarolja a villamosmegállót ki a felelős?
    Volt TÜV papírja a felniről, számlája a gumis műhelyből, hogy kicentrírozták, műszaki vizsgája, és 3 ember rokkant lett. A fenti példa persze erősen eltúlzott de azt kívánta szemléltetni, hogy nem építi át mindenki az autóját megfelelően a megnövekedett teljesítményhez és a megváltozott terhelésekhez.
    Petíciót csinálni meg ilyen felesleges dolgokat nincs értelme. A füvet kicsit többen favorizálják mint az ültetés meg az alufelnit, mégsem legális.

  26. Nekem erről az a véleményem (én is autóbuzi vagyok, és nem akarlak bántani titeket), hogy ezek a kocsik nagyrészt izléstelen, életveszélyes, kókányolt sz@rok. Anno a 90-es évek elején ba**ogattak a zsaruk, a szedett-vedett, flexxel ültetett, Neoluxxal sötétített, hátsó dob nélküli, kifordított felnis Ladáinkkal, most ugyanezt teszik, és igazuk van! Ne vicceljetek már, ezek nem az utakra valóak! Üdv.

Hozzászólás